Waktu Solat

27/09/2011

Saya & Pantang

Hari ni genaplah 39 hari saya berpantang. Tinggal 5 hari lagi tempoh yang menyeksakan ni tuk diharungi. Hehe...xtau la kalu ada perempuan kat luar sana yg gembira melalui tempoh berpantang ni. Pada saya, seksa sangat la berpantang selepas bersalin ni. Apatah lagi, saya ni jenis yg pantang.."pantang jumpa" bukan yg pantang sungguh2 tu. Di tambah lagi dengan keadaan saya yg berpantang sendiri. Xde org yg jaga..makan apa yg suami masak je. Apa suami saya bagi, saya makan jela.. Kalau boleh, saya xnak menyusahkan suami saya. Kesian sangat dekat suami yang bersusah payah menjaga saya seorang diri. Pada hal inilah pengalaman pertama kami. Jadi, suami buat takat yg termampu aje. Saya pun xnak paksa dia buat macam2..

Bab makanan:
Orang cakap dalam pantang ni xleh makan makanan bergoreng, xleh minum air banyak, xleh makan ayam (bagi org yg operation la), xleh makan telur..segala macam yg xboleh makan la. Ais yg menjadi idaman hati ni bila hari panas tu pun xboleh tau. alahaiii...seksanya la.

Bab2 lain:
Xleh kuar berjalan, kene ikat rambut tinggi2..kene duduk selunjur selalu...

Alahaiii..macam2 lagi la. Tak terbuat semuanya. hehe...Jadi, anda semua mesti boleh teka kan samaada saya ni berpantang dengan cara yang betul ke x  kan(-_*)v

No comments:

Post a Comment